Köpvillkor:

AN Travel AB, orgnummer 5567562839, är ett svenskt bolag som förmedlar, arrangerar och skapar egna upplevelser och resor till orter runt om i hela världen. Vi har nära samarbeten och avtal med ledande arrangörer världen över. AN Travel AB äger Nöjesresor.se till 100%.

Nöjesresor.se´s Allmänna villkor:
Nedan följer ett utdrag av Nöjesresor.se´s viktigaste villkor.
Våra fullständiga villkor hittar ni längst ner på denna sida.

Leverans: 
Köpt biljett levereras via REK-brev om inget annat anges. Normalt är vi väldigt snabba på leveranser, men de kan självklart ibland ta lite tid. Har ni frågor ring oss gärna, vi hjälper till om något är brådskande. Försändelser till kunder per post som inte hämtas ut och returneras till oss skickas ut igen mot en avgift på 149:- per rekommenderat brev.

Är platserna i rad?
Vi garanterar upp till tre platser i rad och att inga platser är singelplatser. Vid köp av t.ex. fyra biljetter kan därmed platserna vara uppdelade två och två. Detta gäller om inget annat anges vid bokningstillfället.

Betalning:
Betalning kan ske med kort, via internetbank eller mot faktura. Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Nöjesresor.se överlåtna till Svea Ekonomi AB och levereras i ett separat brev märkt Svea Ekonomi AB. I samband med detta görs en kreditupplysning. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

Resegaranti/Kammarkollegiet:
Vid köp av en paketresa gäller paketreselagen. Nöjesresor.se har ställt säkerhet hos kammarkollegiet för att skydda sina resenärer. Det försäkrar att du aldrig kan bli av med dina pengar efter en bokning. Läs mer under ”Frågor och Svar” i menyn längst upp på sidan.

Villkor för köp:
Bokningen blir bindande när bokning har slutförts av konsument.

Boende:
Om hotell ingår i paketresan avser priset del i dubbelrum eller trebäddsrum beroende på hur stor gruppen är. För enkelrum tillkommer enkelrumstillägg på 500-900:-/ natt beroende på hotell. Vid bokning väljer Nöjesresor.se ut hotell åt våra kunder. Vid önskemål om ett visst läge, ska detta anges vid bokning och det går inte att ändra i efterhand. Vi anlitar normalt mellan 50-500 hotell i alla de städer vi erbjuder resor till. Om det angivna hotellet skulle vara fullbokat förbehåller vi oss rätten att byta ut hotellet till ett annat likvärdigt i samma område. Om bokningen avser fler än åtta personer är bokningen av hotellet preliminär och kan komma att ändras, till dess att vi fått bekräftelse från hotellet. Så fort Nöjesresor.se erhållit bekräftelse från hotellet vidarebefordras denna till resenären.

Kontroll av biljett och andra handlingar: 
Det är kundens ansvar att omedelbart efter mottagen försändelse kontrollera att samtliga uppgifter stämmer med kundens bokning. Eventuella fel ska omgående anmälas till Nöjesresor.se. Vid fel som beror på kunden gäller arrangörens villkor för eventuella ändringar. Nöjesresor.se förbehåller sig rätten att ta ut en administrativ avgift för sitt arbete vid eventuella ändringar.

Reklamation:
Vid fel i de avtalade tjänsterna, ska resenären omgående, efter att han/hon märkt eller borde ha märkt felet, reklamera till researrangören, dennes representant eller till den underleverantör, som felet angår, för att ge arrangören möjlighet att avhjälpa felet. Reklamation ska om möjligt ske på resmålet. Resenären ska om möjligt försäkra sig om att reklamationen blir dokumenterad i skriftlig form av arrangören eller dennes underleverantör på plats. Resenären får inte åberopa fel, om reklamation inte skett i enlighet med vad som sägs ovan. Krav på skadestånd eller prisavdrag ska snarast efter resans avslutning framföras till researrangören. Framförs krav på grund av fel i de avtalade tjänsterna senare än två månader från den tidpunkt, då resenären märkte eller borde ha märkt felet, anses resenären ha mist rätten att åberopa felet.

Avbeställning:
Köpt biljett eller paket återlöses inte av Nöjesresor.se. Vid avbokning får inte Nöjesresor.se tillbaka pengar från hotell eller biljettleverantörer. Oavsett avbeställningstidpunkt har kunden därmed inte rätt till återbetalning vid avbokning.

Särskilda villkor för biljetter till fotbollsmatch och liknande:
Biljetter till idrotts- eller annat evenemang är en värdehandling. Nöjesresor.se ansvarar inte för nekat inträde på grund av att biljett inte kan uppvisas. Återbetalning på grund av flyttat eller inställt evenemang kan endast ske mot återlämnande av biljetten.

Om resenären inte mottagit biljetter senast samma dag som evenemanget äger rum, ska Nöjesresor kontaktas via jour-telefon. Jour-telefonnummer framgår av resehandlingarna.

Nöjesresor.se ansvarar inte för nekat inträde på grund av t.ex. onykterhet, opassande uppträdande, bärande av bortalagets tröjfärg vid placering bland hemmasupportrar, eller annat förhållande som beror på resenären.

Fotbollsmatcher i de stora europeiska ligorna blir ofta flyttade vad gäller tid och/eller datum. Dessa ändringar beror på beslut från myndigheter, förbund, TV-bolag eller klubbar och är inte möjliga för Nöjesresor.se att påverka eller förutse. Ändringar kan ofta ske med kort varsel. Det är kundens ansvar att kontrollera tid och datum någon vecka innan avresa, samt dagen innan avresa på respektive lags officiella hemsida.

Nöjesresor.se rekommenderar att kunden vid köp av fotbollsbiljett planerar sin resa så att risken för missad fotbollsmatch minimeras, t.ex. genom att boka ombokningsbara flygbiljetter.

Matchdagar/tider/ändringar – Fotboll:

Premier League/Championship – Fotboll i England
Matchdatum och matchtider bestäms oftast månadsvis. En helgmatch spelas lördag eller söndag, men kan i vissa fall flyttas till måndagen. En veckomatch spelas tisdag eller onsdag, men kan i vissa fall flyttas till torsdagen.

La Liga – Fotboll i Spanien
Matchdatum och matchtider bestäms av det spanska fotbollsförbundet ungefär två veckor innan matchdag. En helgmatch spelas som regel lördag eller söndag. En veckomatch spelas tisdag eller onsdag, men kan i vissa fall flyttas till torsdagen.

Ligue 1 – Fotboll i Frankrike
Matchdatum och matchtider bestäms oftast två-tre veckor innan matchen. En match spelas som regel lördag eller söndag, och kan i vissa fall flyttas till fredagen. I sällsynta fall kan en match även förläggas till annan veckodag.

Serie A – Fotboll i Italien
Matchdatum och matchtider bestäms av det italienska fotbollsförbundet ungefär en till två månader i före matchdatum. En helgmatch spelas lördag eller söndag, men kan i vissa fall flyttas till måndagen. En veckomatch spelas tisdag eller onsdag, men kan i vissa fall flyttas till torsdagen.

Fotbollsförbundet för Serie A har beslutat att ALLA som vill komma in på de olika arenorna måste ha registrerat sitt personnummer på matchbiljetten samt visa pass vid entrén, i vissa fall skall kopia av pass skickas i samband med bokning. Det är kundens ansvar att själv se till att iaktta dessa regler.

Läs våra fullständiga villkor för paketresor  här.
Läs våra fullständiga villkor för biljetter här.

För att kunna läsa Nöjesresor.se´s fullständiga villkor i datorn behöver du en pdf-läsare. Om du inte har en pdf-läsare i din dator kan du ladda ner och installera en gratis. Vi rekommenderar Adobe Reader. Klicka på länken för att komma till nedladdningssidan: http://get.adobe.com/se/reader/.

Kontakta oss om ni har några frågor om våra villkor.