Har du några funderingar?
Öppettider Telefon:
Måndag – Fredag: 09:00 – 17:45 (lunchstängt 12.00-13.00).
Lördag: 12:00-15:00
Söndag: Stängt
Vid brådskande ärenden finns vi även tillgängliga på mail utanför våra ordinarie öppettider
Sök efter din fråga
De vanligaste frågorna
Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna. Använd söket ovan för fler svar. Eller kontakta oss via kontaktformulär eller ringa oss på 08-500 000 45.
Nej. Vi erbjuder endast hotellpaket med både biljett och boende.
Du kan välja upp till 3 nätter på vår bokningssida. Hotellval, priser och tillgänglighet hittar du när du gått vidare på valt evenemangsdatum.
Du kan boka hotellpaket direkt genom vår hemsida. Där hittar ni information om våra olika evenemang, hotell, priser samt tillgänglighet och övrig information. Det går även bra att göra er bokning genom att kontakta vår kundtjänst.
Det finns inte någon ångerrätt på er bokning. Om någonting har blivit fel med er bokning, t.ex. datum eller antal personer, så hör av er omgående till vår kundtjänst så göra vi allt vi kan för att hjälpa er.
Vi garanterar att alla bokningar för 2 & 3 personer får sitta i rad och att inga platser är singelplatser. Vid köp för ett större sällskap kan platserna delas upp tex 2+2 om det inte finns platser till sällskapet i rad men vi garanterar att ingen behöver sitta ensam (i de flesta fall sitter hela sällskapet samlat). Detta gäller om inget annat anges vid bokningstillfället.
Är ni sällskap på över 4 personer och det är viktigt att vara uppdelade på ett visst sätt går det bra att kontakta oss på mail eller telefon.
Vi erbjuder flera alternativ för att betala sin bokning, ni kan välja mellan kortbetalning, faktura eller delbetalning. Vi samarbetar med SVEA Bank AB.
Resegarantilagen skyddar resenärer som har köpt en paketresa. Resegarantin innebär att de företag som arrangerar och säljer paketresor måste ställa säkerhet hos Kammarkollegiet. Om researrangören av någon anledning inte kan genomföra resan, t.ex. vid en konkurs, så används denna säkerhet till att ge ersättning åt drabbade resenärer. Resenärerna ansöker om ersättning hos Resegarantinämnden. Före köp av en paketresa kan du kontrollera hos Kammarkollegiet att researrangören ställt säkerhet enligt resegarantilagen.
Vid följande situationer gäller resegarantilagen:
1. En paketresa blir inställd före avresan från Sverige.
2. Hemtransport p g a ej fullföljd paketresa.
Vid frågor om hur resegarantilagen skyddar din resa kontakta:
Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm
Tel: 08-700 08 00
Fax: 08-20 38 81
Bokningen blir bindande när bokning har slutförts av konsument. I bokningar f r o m 9 februari 2021 så ingår det en avbeställningsförsäkring. Läs mer om försäkringen HÄR.
Ni får ett orderkvitto via e-post vid genomförd bokning, sedan skickas biljetter och övrig information till ert valda leveranssätt (e-post alt. REK-brev). Nedan ser ni vår ungefärliga leveranstid:
Hotellpaket: handlingar skickas ut inom 1-30 dagar.
Presentkort: presentkort vid val av epost skickas direkt vid slutfört köp och vid val av REK inkl. presentbox skickas de ut inom 7 dagar.
Är evenemanget nära i tiden skickas självklart alla handlingar till er innan avresa. Observera att tiderna är ungefärliga och att det ibland kan dröja längre.
Fakturan skickas till din angivna mailadress från SVEA Bank AB inom 2 veckor efter slutfört köp. Hittar du inte fakturan kan de i vissa fall fastna i skräpposten.
Din faktura finns även tillgänglig inom 2 veckor efter slutfört köp på Mina sidor på Svea Bank AB: https://payments.svea.com/se/
Parkeringsmöjligheterna ser olika ut på olika hotell. Vid frågor kring parkering går det bra att kontakta vår kundtjänst. Observera att parkering inte ingår i våra hotellpaket.
Ett orderkvitto skickas automatiskt via mail när bokningen är genomförd. Skulle det inte komma fram så kan den i vissa fall hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där heller så går det bra att kontakta vår kundtjänst.
Det går bra att uppge din presentkortskod under fliken ”presentkort” i kassan. Skulle inte presentkortskoden fungera vänligen kontakta vår kundtjänst.
Du kan beställa presentkort direkt på vår hemsida genom att KLICKA HÄR eller kontakta vår kundtjänst.
Ja, frukost ingår i alla hotellpaket.
Det går bra att delbetala din faktura. Delbetalningsalternativen finns tillgängligt i kassan och gäller enligt SVEA Bank ABs delbetalningsvillkor.
För bokning av flera singelrum behöver du kontakta vår kundtjänst.
Det går bra att ta med sig hund på de flesta av våra samarbetshotell, men en annan rumskategori behöver då bokas mot avgift.
Om du önskar boka rum som är anpassat för att ta med hund vänligen kontakta vår kundtjänst.
Vid bokning över 20 personer så går det bra att kontakta vår grupp- och företagsavdelning genom att KLICKA HÄR