Har du några funderingar?

Öppettider Telefon:
Måndag – Fredag: 09:00 – 16:45 (lunchstängt 12.00-13.00).
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt

Vid brådskande ärenden finns vi även tillgängliga på mail utanför våra ordinarie öppettider

Sök efter din fråga

De vanligaste frågorna

Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna. Använd söket ovan för fler svar. Eller kontakta oss via kontaktformulär eller ringa oss på 08-500 000 45.

From 1/11 2023 gäller totalt väskförbud på större publika evenemang, detta gäller alla typer av väskor oavsett storlek. Detta inkluderar även plastpåsar, genomskinliga och täckta. Förbudet gäller inte på alla evenemang men vi rekommenderar alla att lämna väskan hemma och hålla dig uppdaterade om vad som gäller för just ditt evenemang på arrangörens hemsida. 

Du kan välja upp till 3 nätter på vår bokningssida. Hotell, priser och tillgänglighet hittar du när du gått vidare på valt evenemangsdatum.

Nej. Vi erbjuder endast hotellpaket med både biljett och boende. 

Ni får ett orderkvitto via e-post vid genomförd bokning, sedan skickas biljetter och övrig information till ert valda leveranssätt (e-post alt. REK-brev). Nedan ser ni vår ungefärliga leveranstid:

Hotellpaket: handlingar skickas ut inom 1-30 dagar.

Presentkort: presentkort vid val av epost skickas direkt vid slutfört köp och vid val av REK inkl. presentbox skickas de ut inom 7 dagar.

Är evenemanget nära i tiden skickas självklart alla handlingar till er innan avresa. Observera att tiderna är ungefärliga och att det ibland kan dröja längre.

För att se tillgängliga hotell så måste du först välja önskat datum, biljettkategori och antal biljetter i datumväljaren på evenemangssidan. Klicka sedan på ”lägg till biljetter och visa tillgängliga hotell” för att se vilka hotell som finns tillgängliga det valda datumet.


Vi erbjuder flera alternativ för att betala sin bokning, ni kan välja mellan kortbetalning, Swish, faktura eller delbetalning. Vi samarbetar med SVEA Bank AB.

Parkeringsmöjligheterna ser olika ut på olika hotell. Vid frågor kring parkering går det bra att kontakta vår kundservice. Observera att parkering inte ingår i våra hotellpaket utan du betalar den kostnaden på hotellet.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR.  

Det finns inte någon ångerrätt på er bokning. Om någonting har blivit fel med er bokning, t.ex. datum eller antal personer, så hör av er omgående till vår kundservice så göra vi allt vi kan för att hjälpa er.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Det går att delbetala fakturan. Delbetalningsalternativen finns tillgängligt i kassan och gäller enligt SVEA Bank ABs delbetalningsvillkor.

Ett orderkvitto skickas automatiskt via mail när bokningen är genomförd. Skulle orderkvittot inte komma fram så kan den i vissa fall hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där heller kontaktar ni vår kundservice så skickar vi om den.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Vid bokning hos Nöjesresor.se ingår en avbeställningsförsäkring utan extra kostnad. 

Avbeställningsförsäkringen gäller bl.a. om du måste avbeställa på grund av följande:

  • Om du eller andra i resesällskapet drabbas av akut sjukdom eller olycksfall.
  • Om någon nära anhörig blir akut sjuk eller drabbas av olycksfall.
  • Om din medresenär drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller av annan godkänd anledning måste avboka sin resa och det medför att du måste resa ensam.
  • Försäkringen täcker om du insjuknar i covid-19.
  • Det uppstår en brand eller inbrott i din bostad.
  • Ersättning lämnas om det allmänna transportmedel du reser med, eller ska resa med, blir försenat med mer än en timma och det medför att du missar inbokat arrangemang. Inställt transportmedel räknas inte som försening.
  • Om du råkar ut för en trafikolycka eller får tekniska problem med ditt fordon som kräver åtgärd på en verkstad som hindrar dig att inte komma fram i tid till ditt evenemang.
  • Du ligger i skilsmässa (gäller ej sambo).
  • Du blir uppsagd från ditt arbete (tillsvidareanställning).

OBS: Försäkringen gäller inte om du utan anledning inte längre vill gå på evenemanget.

Fullständiga villkor samt mer information om försäkringen hittar ni på: www.gouda-rf.se/nojesresor

Vid bokning av tillgänglighetsanpassad plats så behöver du kontakta vår kundtjänst.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Bokningen blir bindande när bokning har slutförts av konsument. Har du frågor kring din bokning går det bra att kontakta vår kundservice.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Fakturan skickas till din angivna mailadress från SVEA Bank AB. Hittar du inte fakturan kan de i vissa fall fastna i skräpposten.  

Din faktura finns även tillgänglig inom cirka 2 veckor på Mina sidor på Svea Bank AB.

Alla bokningar är opersonliga och går bra att överlåta till någon annan. Det går bra att kontakta vår kundservice så hjälper vi till med en namnändring. 

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Ja, det har vi för att skydda våra resenärer.

Ja, frukost ingår alltid i ditt hotellpaket.

Du kan boka hotellpaket direkt genom vår hemsida. Där hittar du även information om våra olika evenemang, hotell, priser samt tillgänglighet och övrig information. Det går även bra att göra din bokning genom att kontakta vår kundservice.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Nej, vi har ingen fysisk butik. Har ni frågor kring ett hotellpaket eller vill ha hjälp med en bokning går det bra att kontakta vår kundtjänst. 

Kontaktuppgifter hittar du HÄR

Det går bra att ta med sig hund på de flesta hotell vi erbjuder i våra hotellpaket, men en annan rumskategori behöver då bokas mot avgift.

Om du önskar boka rum som är anpassat för att ta med hund vänligen kontakta vår kundservide.

Kontaktuppgifter hittar du HÄR