Har du några funderingar?
Öppettider Telefon:
Måndag – Fredag: 09:00 – 16:45 (lunchstängt 12.00-13.00).
Lördag: 12:00-15:00
Söndag: Stängt
Vid brådskande ärenden finns vi även tillgängliga på mail utanför våra ordinarie öppettider
Sök efter din fråga
De vanligaste frågorna
Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna. Använd söket ovan för fler svar. Eller kontakta oss via kontaktformulär eller ringa oss på 08-500 000 45.
From 1/11 2023 gäller totalt väskförbud på större publika evenemang, detta gäller alla typer av väskor oavsett storlek. Detta inkluderar även plastpåsar, genomskinliga och täckta. Förbudet gäller inte på alla evenemang men vi rekommenderar alla att lämna väskan hemma och hålla dig uppdaterade om vad som gäller för just ditt evenemang på arrangörens hemsida.
Nej. Vi erbjuder endast hotellpaket med både biljett och boende.
Ni får ett orderkvitto via e-post vid genomförd bokning, sedan skickas biljetter och övrig information till ert valda leveranssätt (e-post alt. REK-brev). Nedan ser ni vår ungefärliga leveranstid:
Hotellpaket: handlingar skickas ut inom 1-30 dagar.
Presentkort: presentkort vid val av epost skickas direkt vid slutfört köp och vid val av REK inkl. presentbox skickas de ut inom 7 dagar.
Är evenemanget nära i tiden skickas självklart alla handlingar till er innan avresa. Observera att tiderna är ungefärliga och att det ibland kan dröja längre.
Fakturan skickas till din angivna mailadress från SVEA Bank AB. Hittar du inte fakturan kan de i vissa fall fastna i skräpposten.
Din faktura finns även tillgänglig inom 2 veckor efter genomförd bokning på Mina sidor på Svea Bank AB.
Vid bokning hos Nöjesresor.se ingår en avbeställningsförsäkring utan extra kostnad.
Avbeställningsförsäkringen gäller bl.a. om du måste avbeställa på grund av följande:
- Om du eller andra i resesällskapet drabbas av akut sjukdom eller olycksfall.
- Om någon nära anhörig blir akut sjuk eller drabbas av olycksfall.
- Om din medresenär drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller av annan godkänd anledning måste avboka sin resa och det medför att du måste resa ensam.
- Försäkringen täcker om du insjuknar i covid-19.
- Det uppstår en brand eller inbrott i din bostad.
- Ersättning lämnas om det allmänna transportmedel du reser med, eller ska resa med, blir försenat med mer än en timma och det medför att du missar inbokat arrangemang. Inställt transportmedel räknas inte som försening.
- Om du råkar ut för en trafikolycka eller får tekniska problem med ditt fordon som kräver åtgärd på en verkstad som hindrar dig att inte komma fram i tid till ditt evenemang.
- Du ligger i skilsmässa (gäller ej sambo).
- Du blir uppsagd från ditt arbete (tillsvidareanställning).
OBS: Försäkringen gäller inte om du utan anledning inte längre vill gå på evenemanget.
Fullständiga villkor samt mer information om försäkringen hittar ni på: www.gouda-rf.se/nojesresor
Det finns inte någon ångerrätt på er bokning. Om någonting har blivit fel med er bokning, t.ex. datum eller antal personer, så hör av er omgående till vår kundtjänst så göra vi allt vi kan för att hjälpa er.
Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
Ett orderkvitto skickas automatiskt via mail när bokningen är genomförd. Skulle orderkvittot inte komma fram så kan den i vissa fall hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där heller kontaktar ni vår kundtjänst så skickar vi om den.
Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
Parkeringsmöjligheterna ser olika ut på olika hotell. Vid frågor kring parkering går det bra att kontakta vår kundtjänst. Observera att parkering inte ingår i våra hotellpaket utan du betalar den kostnaden på hotellet.
Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
Bokningen blir bindande när bokning har slutförts av konsument. Har du frågor kring din bokning går det bra att kontakta vår kundtjänst.
Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
Vi erbjuder flera alternativ för att betala sin bokning, ni kan välja mellan kortbetalning, Swish, faktura eller delbetalning. Vi samarbetar med SVEA Bank AB.
Ja, frukost ingår alltid i ditt hotellpaket.
Du kan välja upp till 3 nätter på vår bokningssida. Hotell, priser och tillgänglighet hittar du när du gått vidare på valt evenemangsdatum.
Det går bra att ta med sig hund på de flesta hotell vi erbjuder i våra hotellpaket, men en annan rumskategori behöver då bokas mot avgift.
Om du önskar boka rum som är anpassat för att ta med hund vänligen kontakta vår kundtjänst.
Du kan beställa presentkort direkt på vår hemsida genom att KLICKA HÄR.
Det går bra att delbetala din faktura. Delbetalningsalternativen finns tillgängligt i kassan och gäller enligt SVEA Bank ABs delbetalningsvillkor.
Vi garanterar att alla bokningar för 2 & 3 personer får sitta i rad och att inga platser är singelplatser. Vid köp för ett större sällskap kan platserna delas upp tex 2+2 om det inte finns platser till sällskapet i rad men vi garanterar att ingen behöver sitta ensam (i de flesta fall sitter hela sällskapet samlat). Detta gäller om inget annat anges vid bokningstillfället.
Är ni sällskap på över 4 personer och det är viktigt att vara uppdelade på ett visst sätt går det bra att kontakta oss på mail eller telefon.
Vid betalning med presentkort uppger du din presentkortskod under fliken ”Vill du nyttja ett presentkort?” i kassan. Skulle inte presentkortskoden fungera vänligen kontakta vår kundtjänst.
Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
Nej, vi har ingen fysisk butik. Har ni frågor kring ett hotellpaket eller vill ha hjälp med en bokning går det bra att kontakta vår kundtjänst.
Kontaktuppgifter hittar du HÄR.
På vår första sida går det att skriva upp sin mailadress för att ta del av våra erbjudanden och förköp.
Klicka på länken HÄR för att komma till vår första sida.