Har du några funderingar?

Öppettider Telefon:
Måndag – Fredag: 09:00 – 16:00 (lunchstängt 12.00-13.00).
Lördag: 12-15
Söndag: Stängt

Vid brådskande ärenden finns vi även tillgängliga på mail utanför våra ordinarie öppettider

Sök efter din fråga

De vanligaste frågorna

Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna. Använd söket ovan för fler svar. Eller kontakta oss via kontaktformulär eller ringa oss på 08-500 000 45.

Nej. Vi erbjuder endast paketlösningar med både biljett och boende.

För att se tillgängliga hotell så måste du först välja önskat datum, biljettkategori och antal biljetter i datumväljaren på evenemangssidan. Klicka sedan på ”lägg till” för att se vilka hotell som finns tillgängliga det valda datumet.

Exempelvideo på hur du hittar tillgängliga hotell:



Vi erbjuder flera alternativ för att betala sin bokning, ni kan välja mellan  kortbetalning, faktura eller delbetalning. Vi samarbetar med SVEA Bank AB.

Fakturan skickas till din angivna mailadress från SVEA Bank AB inom 2 veckor efter slutfört köp. Hittar du inte fakturan kan de i vissa fall fastna i skräpposten.  

Din faktura finns även tillgänglig inom 2 veckor efter slutfört köp på Mina sidor på Svea Bank AB: https://payments.svea.com/se/

Bokningen blir bindande när bokning har slutförts av konsument. I bokningar f r o m 9 februari 2021 så ingår det en avbeställningsförsäkring. Läs mer om försäkringen genom att KLICKA HÄR.

Ett orderkvitto skickas automatiskt via mail när bokningen är genomförd. Skulle det inte komma fram så kan den i vissa fall hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där heller så går det bra att maila oss på [email protected] eller ringa på 08-500 000 45.

Vi garanterar att alla köp för 2 & 3 personer är i rad och att inga platser är singelplatser. Vid köp för ett större sällskap kan platserna delas upp tex 2+2 om det inte finns platser till sällskapet i rad men vi garanterar att ingen behöver sitta ensam (i de flesta fall sitter hela sällskapet samlat). Detta gäller om inget annat anges vid bokningstillfället.

Är ni sällskap på över 4 personer och det är viktigt att vara uppdelade på ett visst sätt går det bra att kontakta oss på mail eller telefon.

Det går bra att delbetala din faktura. Delbetalningsalternativen finns tillgängligt i kassan och gäller enligt SVEA Bank ABs delbetalningsvillkor.

Du kan välja upp till 3 nätter på vår bokningssida. Hotellval, priser och tillgänglighet hittar du när du gått vidare på valt evenemangsdatum.

Ni får omedelbart ett orderkvitto via e-post, sedan skickas biljetter och övrig information till ert valda leveranssätt (e-post alt. REK-brev). Vi har olika leveranstider för olika evenemang, nedan kan ni se våra ungefärliga tider:

Musikal- och konsertpaket: alla handlingar skickas ut inom 1-30 dagar.

Motorresor: alla handlingar skickas ut så fort vi får dem från leverantör, normalt 1-3 veckor innan tävlingen.

Presentkort: alla presentkort vid val av epost skickas direkt vid slutfört köp och vid val av REK inkl presentbox skickas de ut inom 7 dagar

Tisdagen 20/12 är sista beställningsdag av presentkort inkl presentbox i REK för leverans innan julafton.


Är evenemanget nära i tiden skickas självklart alla handlingar till er innan avresa. Observera att tiderna är ungefärliga och att det ibland kan dröja längre.

Vid bokning hos Nöjesresor.se ingår fr.o.m. 9 februari 2021 en avbeställningsförsäkring utan extra kostnad. Försäkringen har vi tagit fram tillsammans med Gouda. Med avbeställningsförsäkring kan du få dina pengar tillbaka om något oförutsett händer som hindrar dig från att komma i väg på din resa.

Avbeställningsförsäkringen gäller bl.a. om du måste avbeställa på grund av följande:

  • Om du eller andra i resesällskapet drabbas av akut sjukdom eller olycksfall.
  • Om någon nära anhörig blir akut sjuk eller drabbas av olycksfall.
  • Om din medresenär drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller av annan godkänd anledning måste avboka sin resa och det medför att du måste resa ensam.
  • Försäkringen täcker om du insjuknar i covid-19.
  • Det uppstår en brand eller inbrott i din bostad.
  • Ersättning lämnas om det allmänna transportmedel du reser med, eller ska resa med, blir försenat med mer än en timma och det medför att du missar inbokat arrangemang. Inställt transportmedel räknas inte som försening.
  • Om du råkar ut för en trafikolycka eller får tekniska problem med ditt fordon som kräver åtgärd på en verkstad som hindrar dig att inte komma fram i tid till ditt evenemang.
  • Du ligger i skilsmässa.
  • Du blir uppsagd från ditt arbete (tillsvidareanställning).

OBS: Försäkringen gäller inte om du utan anledning inte längre vill gå på evenemanget.

Fullständiga villkor samt mer information om försäkringen hittar ni på: www.gouda-rf.se/nojesresor

Ja, det går bra att överlåta hotellpaketet till någon annan än den som står på bokningen. Om ni önskar överlåta hotellpaketet så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er att namnändra på hotellet.

Det inte finns någon ångerrätt på er bokning, men om något blivit fel vid bokning gällande t.ex. datum eller antal personer vill vi att ni hör av er omgående till vår kundservice så försöker vi göra allt för att hjälpa er.

Ja, frukost ingår i alla hotellpaket.

Det går bra att uppge din presentkortskod under fliken ”presentkort” i kassan. Skulle inte presentkortskoden fungera vänligen kontakta vår kundtjänst via telefon eller mail så hjälper vi dig att göra bokningen.

Nej. Den 9e Februari 2022 togs krav på vaccinpass för evenemang bort.

Ni kan boka ert hotellpaket direkt genom vår hemsida. Där hittar ni information om våra olika evenemang, hotell, priser samt tillgänglighet och övrig information. Det går även bra att göra er bokning genom att ringa oss på 08-500 000 45 eller maila till [email protected]

Parkeringsmöjligheterna ser olika ut på olika hotell. Vid frågor kring parkering går det bra att maila oss på [email protected] eller ringa vår kundtjänst på 08-500 000 45. Observera att parkering inte ingår i våra hotellpaket.

För bokning av flera singelrum behöver du kontakta vår kundtjänst via antingen telefon på 08-500 00 45 eller maila oss på [email protected]

Alla bokningar är opersonliga och går bra att överlåta till någon annan. Det går bra att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi till med en namnändring på hotellet.