Har du några funderingar?

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får från våra kunder och svaren på dem. Vi hoppas att du hittar svaret på din fråga, annars är du varmt välkommen att fylla i vårt kontaktformulär eller ringa oss på 08-500 000 45.

Öppettider Telefon:
Måndag – Fredag: 10:00 – 16:00 (lunchstängt 12.00-13.00).
Lördag: 12-15
Söndag: Stängt

Hur gör jag en bokning?

Ni kan boka ert hotellpaket direkt genom vår hemsida. Där hittar ni information om våra olika evenemang, hotell, priser samt tillgänglighet och övrig information. Det går även bra att göra er bokning genom att ringa oss på 08-500 000 45 eller maila till [email protected]

Hur beställer jag presentkort?

Du kan beställa presentkort direkt på vår hemsida genom att KLICKA HÄR eller kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon.

Ingår avbeställningsförsäkring vid bokning på Nöjesresor.se?

Ja. Vi erbjuder tillsammans med Gouda en avbeställningsförsäkring som ingår vid bokning. Läs mer om försäkringen genom att KLICKA HÄR.

Är platserna i rad?

Vi garanterar att alla köp för 2 & 3 personer är i rad och att inga platser är singelplatser. Vid köp för ett större sällskap kan platserna delas upp tex 2+2 om det inte finns platser till sällskapet i rad men vi garanterar att ingen behöver sitta ensam (i de flesta fall sitter hela sällskapet samlat). Detta gäller om inget annat anges vid bokningstillfället.

Är ni sällskap på över 4 personer och det är viktigt att vara uppdelade på ett visst sätt går det bra att kontakta oss på mail eller telefon.

Ingår det frukost i mitt hotellpaket?

Ja, frukost ingår i alla hotellpaket.

När kommer mina biljetter och resehandling?

Ni får omedelbart ett orderkvitto via e-post, sedan skickas biljetter och övrig information till ert valda leveranssätt (e-post alt. REK-brev). Vi har olika leveranstider för olika evenemang, nedan kan ni se våra ungefärliga tider:

Musikal- och konsertpaket: alla handlingar skickas ut inom 1-30 dagar.

Motorresor: alla handlingar skickas ut så fort vi får dem från leverantör, normalt 1-3 veckor innan tävlingen.

Presentkort: alla presentkort vid val av epost skickas direkt vid slutfört köp och vid val av REK inkl presentbox skickas de ut inom 7 dagar

Är evenemanget nära i tiden skickas självklart alla handlingar till er innan avresa. Observera att tiderna är ungefärliga och att det ibland kan dröja längre.

Jag har gjort en bokning men inte fått ett orderkvitto?

Ett orderkvitto skickas automatiskt via mail när bokningen är genomförd. Skulle det inte komma fram så kan den i vissa fall hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där heller så går det bra att maila oss på [email protected] eller ringa på 08-500 000 45.

Vilka betalsätt har ni?

Vi erbjuder flera alternativ för att betala sin bokning, ni kan välja mellan  kortbetalning, faktura eller delbetalning. Vi samarbetar med SVEA Bank AB.

Var hittar jag min faktura?

Fakturan skickas till din angivna mailadress från SVEA Bank AB inom 2 veckor efter slutfört köp. Hittar du inte fakturan kan de i vissa fall fastna i skräpposten.

Din faktura finns även tillgänglig inom 2 veckor efter slutfört köp på Mina sidor på Svea Bank AB: https://payments.svea.com/se/

Hur betalar jag med ett presentkort?

Det går bra att uppge din presentkortskod under fliken ”presentkort” i kassan. Skulle inte presentkortskoden fungera vänligen kontakta vår kundtjänst via telefon eller mail så hjälper vi dig att göra bokningen,

Finns det restriktioner för evenemang?

Nej. Regeringen beslutade den 3e Februari 2022 att samtliga restriktioner kring evenemang skulle tas bort 9e Februari 2022.

Behöver man vaccinpass för att gå på evenemang?

Nej. Den 9e Februari 2022 togs krav på vaccinpass för evenemang bort.

Har Nöjesresor.se ställt säkerhet hos Kammarkollegiet enligt resegarantilagen?

Ja, det har vi gjort för att skydda våra resenärer.

Vad är resegarantilagen och hur fungerar den?

Resegarantilagen skyddar resenärer som har köpt en paketresa. Resegarantin innebär att de företag som arrangerar och säljer paketresor måste ställa säkerhet hos Kammarkollegiet. Om researrangören av någon anledning inte kan genomföra resan, t.ex. vid en konkurs, så används denna säkerhet till att ge ersättning åt drabbade resenärer. Resenärerna ansöker om ersättning hos Resegarantinämnden. Före köp av en paketresa kan du kontrollera hos Kammarkollegiet att researrangören ställt säkerhet enligt resegarantilagen.

Vid följande situationer gäller resegarantilagen:
1. En paketresa blir inställd före avresan från Sverige.
2. Hemtransport p g a ej fullföljd paketresa.

Vid frågor om hur resegarantilagen skyddar din resa kontakta:
Kammarkollegiet
Box 2218
103 15 Stockholm
Tel: 08-700 08 00
Fax: 08-20 38 81