Har du några funderingar?

Öppettider Telefon:
Måndag – Fredag: 09:00 – 16:45 (lunchstängt 12.00-13.00).
Lördag: 12:00-15:00
Söndag: Stängt

Vid brådskande ärenden finns vi även tillgängliga på mail utanför våra ordinarie öppettider

Sök efter din fråga

De vanligaste frågorna

Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna. Använd söket ovan för fler svar. Eller kontakta oss via kontaktformulär eller ringa oss på 08-500 000 45.

From 1/11 gäller totalt väskförbud på större publika evenemang, detta gäller alla typer av väskor oavsett storlek. Detta inkluderar även plastpåsar, genomskinliga och täckta. Förbudet gäller inte på alla evenemang men vi rekommenderar alla att lämna väskan hemma.

Nej. Vi erbjuder endast hotellpaket med både biljett och boende. 

För att se tillgängliga hotell så måste du först välja önskat datum, biljettkategori och antal biljetter i datumväljaren på evenemangssidan. Klicka sedan på ”lägg till” för att se vilka hotell som finns tillgängliga det valda datumet.

Exempelvideo på hur du hittar tillgängliga hotell:



Ett orderkvitto skickas automatiskt via mail när bokningen är genomförd. Skulle det inte komma fram så kan den i vissa fall hamna i skräpposten. Hittar ni den inte där heller så går det bra att kontakta vår kundtjänst.

Vi garanterar att alla bokningar för 2 & 3 personer får sitta i rad och att inga platser är singelplatser. Vid köp för ett större sällskap kan platserna delas upp tex 2+2 om det inte finns platser till sällskapet i rad men vi garanterar att ingen behöver sitta ensam (i de flesta fall sitter hela sällskapet samlat). Detta gäller om inget annat anges vid bokningstillfället.

Är ni sällskap på över 4 personer och det är viktigt att vara uppdelade på ett visst sätt går det bra att kontakta oss på mail eller telefon.

Du kan boka hotellpaket direkt genom vår hemsida. Där hittar ni information om våra olika evenemang, hotell, priser samt tillgänglighet och övrig information. Det går även bra att göra er bokning genom att kontakta vår kundtjänst.

Fakturan skickas till din angivna mailadress från SVEA Bank AB inom 2 veckor efter slutfört köp. Hittar du inte fakturan kan de i vissa fall fastna i skräpposten.  

Din faktura finns även tillgänglig inom 2 veckor efter slutfört köp på Mina sidor på Svea Bank AB: https://payments.svea.com/se/

Vi erbjuder flera alternativ för att betala sin bokning, ni kan välja mellan  kortbetalning, faktura eller delbetalning. Vi samarbetar med SVEA Bank AB.

Det går bra att uppge din presentkortskod under fliken ”presentkort” i kassan. Skulle inte presentkortskoden fungera vänligen kontakta vår kundtjänst.

Ni får ett orderkvitto via e-post vid genomförd bokning, sedan skickas biljetter och övrig information till ert valda leveranssätt (e-post alt. REK-brev). Nedan ser ni vår ungefärliga leveranstid:

Hotellpaket: handlingar skickas ut inom 1-30 dagar.

Presentkort: presentkort vid val av epost skickas direkt vid slutfört köp och vid val av REK inkl. presentbox skickas de ut inom 7 dagar.

Är evenemanget nära i tiden skickas självklart alla handlingar till er innan avresa. Observera att tiderna är ungefärliga och att det ibland kan dröja längre.

Det finns inte någon ångerrätt på er bokning. Om någonting har blivit fel med er bokning, t.ex. datum eller antal personer, så hör av er omgående till vår kundtjänst så göra vi allt vi kan för att hjälpa er.

Du kan välja upp till 3 nätter på vår bokningssida. Hotellval, priser och tillgänglighet hittar du när du gått vidare på valt evenemangsdatum.

Vid bokning hos Nöjesresor.se ingår fr.o.m. 9 februari 2021 en avbeställningsförsäkring utan extra kostnad. Försäkringen har vi tagit fram tillsammans med Gouda. Med avbeställningsförsäkring kan du få dina pengar tillbaka om något oförutsett händer som hindrar dig från att komma i väg på din resa.

Avbeställningsförsäkringen gäller bl.a. om du måste avbeställa på grund av följande:

  • Om du eller andra i resesällskapet drabbas av akut sjukdom eller olycksfall.
  • Om någon nära anhörig blir akut sjuk eller drabbas av olycksfall.
  • Om din medresenär drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller av annan godkänd anledning måste avboka sin resa och det medför att du måste resa ensam.
  • Försäkringen täcker om du insjuknar i covid-19.
  • Det uppstår en brand eller inbrott i din bostad.
  • Ersättning lämnas om det allmänna transportmedel du reser med, eller ska resa med, blir försenat med mer än en timma och det medför att du missar inbokat arrangemang. Inställt transportmedel räknas inte som försening.
  • Om du råkar ut för en trafikolycka eller får tekniska problem med ditt fordon som kräver åtgärd på en verkstad som hindrar dig att inte komma fram i tid till ditt evenemang.
  • Du ligger i skilsmässa.
  • Du blir uppsagd från ditt arbete (tillsvidareanställning).

OBS: Försäkringen gäller inte om du utan anledning inte längre vill gå på evenemanget.

Fullständiga villkor samt mer information om försäkringen hittar ni på: www.gouda-rf.se/nojesresor

Det går bra att delbetala din faktura. Delbetalningsalternativen finns tillgängligt i kassan och gäller enligt SVEA Bank ABs delbetalningsvillkor.

För bokning av flera singelrum behöver du kontakta vår kundtjänst

Alla bokningar är opersonliga och går bra att överlåta till någon annan. Det går bra att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi till med en namnändring. 

Ja, frukost ingår i alla hotellpaket.

Nej, vi har ingen fysisk butik. Har ni frågor, funderingar eller vill ha hjälp med en bokning går det bra att kontakta vår kundtjänst. 

Det går bra att ta med sig hund på de flesta av våra samarbetshotell, men en annan rumskategori behöver då bokas mot avgift.

Om du önskar boka rum som är anpassat för att ta med hund vänligen kontakta vår kundtjänst.

På vår första sida går det att skriva upp sin mailadress för att ta del av våra erbjudanden och förköp. 

Klicka på länken HÄR för att komma till vår första sida.